سينماي كم‌رونق، چهره‌ها را به تئاتر‌كشاند
همه فن حريف
همه چيز در يك سايت،هرچي كه بخواي
درباره وبلاگ


سلام به شما همراهان خوب "ميكس تو ميكس". هدف از ايجاد اين وبگاه صرفاً به خاطر شما خوبان بوده تا با مراجعه به اين وبلاگ بتوانيد به هرچيزي كه نياز داريد و يا به دنبالش هستيد خيلي سريع و راحت به آن دست یابید و از آنها استفاده كنيد و از همه مهم تر اینکه صرفه جوئی در وقت و زمان شماست.
آرشيو وبلاگ
نويسندگان

 آغاز استقبال بازيگران از تئاتر

مي‌توان گفت بعد از اجراي نمايش «آمديم، نبوديد، رفتيم» به نويسندگي محمد چرمشير و كارگرداني رضا حدادشاهد حضور پررنگ‌تر بازيگران سينما و تلويزيون در عرصه تئاتر بوده‌ايم. دراين نمايش بازيگراني چون مهناز افشار، هانيه توسلي، سيامك انصاري، برزو ارجمند، بابك حميديان و ليلي رشيدي حضور داشتند.

پس از آن هم اين روند ادامه پيدا كرد و بابك حميديان در «مكبث» به كارگرداني رضا ثروتي بازي كرد. ليلا برخورداري و اصغر همت در «خرس» به كارگرداني اسماعيل شفيعي روي صحنه رفتند، همچنين مريم سعادت و پرستو گلستاني در «پدرخوانده ناپلي» كاري از بابك محمدي بازي كردند.

ليلي رشيدي هم در نمايش «اسكليگ و بچه‌هاي پرواز» كاري از محمد عاقبتي حضور پيدا كرد. رويا تيموريان، هانيه توسلي و اميرحسين رستمي نيز در «كمي بالاتر» به كارگرداني آروند دشت‌آراي بازي كردند.

مسعود رايگان هم در جايگاه كارگردان، «شرق،شرق است» را روي صحنه برد و در آن رويا تيموريان و پگاه آهنگراني بازي كردند. سيدجواد هاشمي نيز در نمايش «نور و ني» كه كارگرداني آن را نيز عهده‌دار بود، بازي كرد. در اين نمايش رويا نونهالي و دانيال حكيمي نيز به ايفاي نقش پرداختند. هدايت هاشمي و نگار عابدي هم در «حساب پرداخت نميشه» به كارگرداني هادي عامل بازي كردند.

چندي پيش هم نمايش «ساقي» به كارگرداني امير دژاكام در تئاترشهر روي صحنه رفت و در آن محبوبه بيات، اصغر همت و اميريل ارجمند بازي كردند. در نمايش «شب روي سنگفرش خيس» به كارگرداني هادي مرزبان هم بهزاد فراهاني بازيگر پيشكسوت سينما و تلويزيون، حضور داشت.

 كمبود كار در سينما

 

مائده طهماسبي، كارگردان تئاتر كه اين روزها «كلمه، سكوت، كلمه» را روي صحنه دارد، در اين باره گفت: وقتي سينما رونق چنداني ندارد، بازيگران مجبورند در عرصه تئاتر فعال شوند. مي‌توان شرايط فعلي را فرصتي براي بازيگران به شمار آورد كه خود را در تئاتر هم محك مي‌زنند.

او افزود: اكنون ما با مشكل كمبود كار در سينما مواجه هستيم. مطمئن هستم اگر در عرصه سينما كاري باشد، بازيگران به سمت تئاتر نمي‌آيند. در شرايطي كه فريدون جيراني هم ساختن فيلم سينمايي را رها كرده و تله‌فيلم مي‌سازد، بايد ديد چه بر سر سينماي ايران آمده است كه كارگردان‌هاي سينما ساخت سريال و تله فيلم را به فعاليت در عرصه‌اي كه سال‌ها در آن كاركرده بودند، ترجيح مي‌دهند.

اين كارگردان ادامه داد: سينما پر شده از بايد و نبايد و ديگر تهيه‌كنندگان هم حاضر نيستند در آن سرمايه‌گذاري كنند. درچنين شرايطي عقل سليم حكم مي‌كند طلا و سكه بخريم، نه اين‌كه تهيه‌كننده يك فيلم شويم. من هم بودم همين كار را مي‌كردم.

 اوقات فراغت سينماگران

 

منوچهر اكبرلو، منتقد عرصه تئاتر اما دليل حضور بازيگران سينما در عرصه تئاتر را برنامه‌اي براي پر كردن اوقات فراغت اين هنرمندان دانست و گفت: به نظر من بازيگران سينما فقط در اوقات فراغت خود به طرف تئاتر مي‌آيند. به عبارت ديگر اگر تمرين و اجراي تئاتري با بازي در يك فيلم سينمايي يا سريال تلويزيوني تداخل داشته باشد، معمولا سينما انتخاب مي‌شود.

او ادامه داد: بازي در تئاتر هيچ پشتوانه‌اي ندارد و نمي‌توان گفت بازيگران سينما و تلويزيون به انتخاب خود و كاملا از روي علاقه وارد اين عرصه مي‌شوند. چون زماني كه پيشنهادي در عرصه سينما نداشته باشند به تئاتر مي‌آيند.

اكبرلو افزود: اين امر كاملا طبيعي است، چون وقتي كه قرارداد يك فيلم سينمايي بسته مي‌شود، حق‌الزحمه براي مدت نسبتا كوتاه فيلمبرداري تضمين شده است. اما براي تئاتر بعد از ماه‌ها تمرين هيچ قرارداد يا تضميني براي اجراي آن نمايش وجود ندارد. بنابراين انتخاب سينما امري طبيعي و عاقلانه است.

او تاكيد كرد: ترجيح مي‌دهم حرف‌هايي مانند علاقه داشتن به تئاتر يا تقويت حس بازيگري در تئاتر و حرف‌هايي شبيه به اين را جدي تلقي نكنم. چون هيچ جادويي در كار نيست و بازيگران بيكار كه بشوند به عرصه تئاتر مي‌آيند.

 گرد آوري: پايگاه اينترنتي "ميكس تو ميكس"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

این صفحه را به اشتراک بگذارید
« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
خرید عینک آفتابی ویفری Website health for iranian-professionals.com Website health for iranian-professionals.com iranian-professionals.com-Google pagerank,alexa rank,Competitor